De WinterBOB-campagne

WinterBOB
729 keer bekeken

De WinterBOB-campagne is weer van start gegaan!

Dat alcohol en verkeer niet samengaan weten we allemaal. Toch gebeuren er nog steeds ongelukken waarbij achteraf blijkt dat de bestuurder gedronken heeft. Daarom is vandaag is de WinterBOB-campagne weer van start gegaan.

BOB

De 'Bob' zijn is inmiddels een krachtig voorbeeld van een term uit deze campagne die is overgenomen in ons alledaagse taalgebruik. Na jarenlange campagne voeren met Bob is de sociale norm dat alcohol en verkeer niet samengaan. Desondanks is het belangrijk dat we Bob blijven promoten.

Campagne

De focus in de campagne is gericht op plaatsen en momenten, waar mensen alcohol drinken voordat ze met de auto huiswaarts gaan. Denk hierbij aan cafés en evenementen. Met de payoff ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’, wilt de campagne op positieve wijze laten zien dat het heel normaal is om al vooraf een afspraak te maken over wie er de Bob is. Met de payoff ‘Kom veilig thuis' wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt. 

 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen