‘Rijd jij Mono’, ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’ of ben jij ‘AAN in het donker’? Grote kans dat je deze slogans ooit voorbij hebt zien komen. Met deze campagnes speelt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in op situaties waar nog te veel verkeersslachtoffers vallen. Ook Brabant gaat voor NUL verkeersslachtoffers helpt samen met Brabantse partners - zoals gemeenten, ANWB en politie - in verkeersveiligheid mee. Want alleen als we met z’n allen samenwerken, komt iedereen veilig thuis.
Je vindt op deze pagina en op de website van 'Kom Veilig Thuis' meer informatie per landelijke verkeersveiligheidscampagne.
Samen met het ministerie van IenW zijn we bezorgd over het illegaal opvoeren van elektrische fietsen, waardoor de voertuigen die maximaal 25 km/u mogen soms zelfs rondrijden met 60 km/u. Lees meer over E-bike campagne | 't Kan Hard Gaan
De Bob-campagne is een initiatief van het Ministerie van IenW en partners zoals provincies, gemeenten, VVN, STIVA, TeamAlert, politie en justitie. De campagne richt zich op het voorkomen van rijden onder invloed van alcohol. Lees meer over Top, jij blijft Bob
Even bellen, Instagram checken en een mailtje versturen. We weten dat het niet slim is om onderweg de telefoon te gebruiken. Toch doet de helft van de 10 miljoen smartphonegebruikers in Nederland dat nog altijd. De MONO-campagne helpt weggebruikers de aandacht op de weg te houden. Lees meer over Rij Mono
Het is verleidelijk: je gaspedaal dieper intrappen als je te laat bent voor een afspraak. Slim is het niet. Te hard rijden kan grote gevolgen hebben, voor jezelf en anderen. De campagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’ van komveiligthuis.nl wil voorkomen dat jij te hard rijdt. Lees meer over Snelheid
Fietsen is gezond, goed voor het milieu en prettig voor je portemonnee. Maar fietsen brengt ook risico's met zich mee. Met de campagne 'Zet 'm op' willen we fietsers stimuleren om te allen tijde een fietshelm te dragen. Lees meer over Zet 'm op
Fietsers zijn kwetsbare weggebruikers, vooral in het donker, bij schemering en slecht weer. De landelijke campagne 'AAN in het donker' van komveiligthuis.nl spoort Nederlanders aan om consequent fietsverlichting te gebruiken. Ook in Brabant ondersteunen we deze belangrijke campagne. Lees meer over AAN in het donker
Het is essentieel voor je verkeersveiligheid, maar wordt vaak vergeten: de bandenspanning van je auto controleren. Uit onderzoek blijkt dat 44% van de autobanden een te lage bandenspanning heeft. De campagne 'Check je bandenspanning' maakt weggebruikers bewust van dit belangrijke veiligheidsaspect. Lees meer over Check je bandenspanning!
Jaarlijks vallen er tussen de 30 en 40 verkeersdoden onder snorfietsers. Dat aantal moet omlaag. De campagne 'Helm op' van komveiligthuis.nl wijst bestuurders op het belang van helmgebruik en informeert over de helmplicht voor snorfietsers die sinds 2023 van kracht is. Lees meer over Helm op
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.